mandag 26. mars 2012

Ukeplan uke 13

Siste uken før påske! Og for et knallvær vi har hatt i det siste, det kan umulig vare...

Ofte sitter jeg timesvis og leter etter spennende oppskrifter til ukeplanen for de neste 4 ukene, men nå har det blitt kjapt satt opp på søndag kveld kun for 1 uke fremover. Jeg satser på at jeg har litt mer tid etter påske, da må de siste roteeskene være pakket opp vel?

Planen følger ikke helt sin vanlige rutine denne uka. Pizza er flyttet til tirsdag og ikke fredag, for jeg har litt ekstra tid på tirsdag ettermiddag til å lage deigen. Fisk er ikke på torsdag for jeg har invitert halve familien min på middag og de fikk fiskegrateng forrige uke. Vi burde dermed hatt fisk på onsdag, men da har storebror venninnebesøk, og jeg er ikke helt sikker på om fisk faller i smak så jeg prøver å safe litt. Dermed forsvant fisk totalt fra menyen denne uka, med mindre jeg ikke får laget den planlagte middagen på søndag.

Ellers har jeg funnet en fantastisk blogg; My foodpassion. Noen av rettene er funnet der inne, og jeg har laget en lang liste over oppskrifter jeg vil prøve derfra. Anbefales å sjekke ut den bloggen altså, det er også noen flotte bilder der!

Mandag: Kyllingfilet med rosmarin og sitron. Ris til.
Tirsdag: Pizza. Fyll ikke bestemt ennå.
Onsdag: Pitabrød med ost- og skinkefyll. Grønn salat og rømmedressing til.
Torsdag: Pølsegrateng med kokte poteter, kokte gulrøtter og gressløksmør til.
Fredag: Tacopai med grønn salat til.
Lørdag: Helstekt svinefilet med parmesanpoteter
Søndag: Shepards pai, hvis jeg får tak i lammekjøttdeig. Hvis ikke må jeg nesten få inn en fiskerett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar