mandag 12. desember 2011

Pepperkakehuset ferdig pyntet

Kjøpehus her altså. Både pepperkakedeigen og pepperkakehuset blir ferdig kjøpt, jeg har ikke tålmodighet til å ordne med egenbakt hus. Bør man være flau over sånt? Vel, jeg er ikke det, ungene hadde en kjempefin kveld med pynting av huset etter at jeg hadde bannet og limt med melis alle de delene som var knekt oppi esken.

I år avanserte vi til tårnhus. Eller er det en kirke? Og jeg fikk alle med på at vi bare skulle bruke de røde og grønne non-stopp'ene; jeg hadde en ide om at det kom til å bli så ryddig og pent med det på...Men siden mange av delene var limt sammen med tykke melisglasurlag var det vanskelig å pynte i pene rader, så her ble det klint på melis og pynt overalt hvor man kom til. Og vi ble superfornøyde! Huset/kirken fikk selskap av noen Brio-trær, noen nisser og et par dyr. Siden kommer det nok flere dyr, sopper og kongler bare jeg får kommet meg inn på boden og hentet resten av julepynten (som er begravd under alt vi ryddet bort i forbindelse med visningen for noen uker siden...).





Jeg kan kanskje linke til noen litt mer inspirerende pepperkakehus:



3 kommentarer:

  1. Jeg synes dere har pyntet flott. Det er ikke lett. Har erfaring med skeive render med melis og kliss og klass. Dette var flott.
    Klem

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha :)

    Klem tilbake, håper du koser deg i førjulstiden med dine kjære!

    SvarSlett
  3. Samme som vi har dette!:-)
    Kjempeflott pyntet! Vi har en litt mer maksimalistisk stil, more is more sier Viktor :-) Ikke få non-stop og annen pynt som kom med på tak og diverse, men det ble jo veldig bra da! Sjarmerende med sånne hus!

    Nå må jeg myse mer rundt her, for SÅ mye godt du lager!! Jeg og gutta skal lage de vaniljekjeksene i dag, men ser jeg må handle sirup først.

    SvarSlett