søndag 19. desember 2010

Pasta etter Rema1000-filosofien

"Det enkle er ofte det beste" er et av Rema1000s slagord. Jeg er tildels enig, men samtidig synes jeg man skal anstrenge seg litt for å ikke alltid velge det enkleste her i livet, noen utfordringer er bare sunt!
I matlagingen min blir det omtrent halvt-om-halvt av enkle retter og de litt mer arbeidskrevende. Særlig pastaretter liker jeg enkle; der er det sjelden jeg hopper på en utfordring. Så forrige dagens kosemiddag ble helt i tråd med Rema1000: spagetti med olivenolje, ristede pinjekjerner, grovhakket basilikum, høvlete parmesanskiver og små, søte tomater. Tar ca. 15 minutter å lage, og nam, så godt!
Hvis man vil ha det litt mer "avansert" kan man gjerne ha ovnsbakte kyllingfileter og ruccolasalat til, evt. også bytte ut parmesanosten med fetaost. Godt uansett.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar