tirsdag 9. november 2010

Liksom-trønderen har lært seg å lage middag!

Mens familien min er bortreist burde jeg benytte sjansen til å lage alle rettene som bare jeg liker. Men innimellom er der mer fristende å hoppe over hele middagen og heller ta en brødskive slik at det blir mer tid til hekling og såpeopera-titting. Jeg har derfor ikke noe middagsinnlegg av fersk dato å legge inn i dag, så jeg vil heller skryte litt av liksom-trønderen som har lært seg å lage en middagsrett! Og de som kjenner han vet at det er stort, han lager ALDRI middag, unntatt å steke grandiosa eller varme Fjordland i microen.

Tacopai er nemlig liksom-trønderens nye "må-ha"-greie, og det er visst så godt at han har innsett at hvis han skal få det så ofte som han selv vil ha så må han lage det selv. (Jeg nekter nemlig å lage det til han en gang i uka, eller oftere hvis han hadde fått det som han ville.)

Innimellom lager jeg det jo, og barna spiser også godt. Jeg har lagt inn oppskriften tidligere så jeg legger den ikke inn igjen, men vil bare vise noen bilder. Akkurat denne har ikke liksom-trønderen laget, men hans ser faktisk likedan ut; jeg er helt imponert.


Paien ferdig stekt.

Lillesøster før spising, ganske så ren.


Lillesøster etter spising.
Det falt visst i smak!

Og så liksom-trønderen da...

Ser det kjent ut?

2 kommentarer:

  1. Hehe, gape kan han ja, men jeg må si jeg er mektig imponert over at han har lært seg å lage noe så avansert som en tacopai! Ikke værst!

    SvarSlett
  2. Ja, er det ikke imponerende?? Han kan hvis han vil er konklusjonen min, men han er visst ikke enig i det. (Jeg må nesten avsløre at han bruker paideig fra Nå!, men allikevel er det flott at han klarer det.)

    SvarSlett