mandag 22. november 2010

Crispy Chicken med følge av kokoskylling og stekte tomater.

Ukeplanen vår sa parmesankylling og kokoskylling, og etter en kikk i matskapet ble det endret til Crispy Chicken og kokoskylling. Liksom-trønderen har vært veldig begeistret for Crispy Chicken (krydderblanding) fra Old el Paso, mens jeg synes det smakte bare salt og smaksforsterkere. Men de må ha endret oppskriften for denne gangen var det faktisk godt! Ikke så salt lenger, og ganske sterkt. Liksom-trønderen spiste det omtrent som de anbefaler på pakka; med tortillalefser, salat, salsa og revet ost, men uten rømme og guacomole. Det glemte jeg dessverre å ta bilde av, så jeg har lånt et fra nettsiden til Old el Paso.

Jeg lagde også kokoskylling, og som tilbehør hadde jeg kokt ris og stekte tomater. Veldig godt! Første, men ikke siste gangen, jeg lager det med store tomater, jeg har pleid å bruke små, søte tomater på stilk.
Kokoskylling har jeg lagt ut oppskrift på tidligere, så jeg legger bare inn "oppskrift" på tomatene denne gangen.


Ovnsstekte tomater, 2 porsjoner
2 store, faste tomater
1 ts god olje, jeg brukte en blanding av olivenolje, solsikkeolje og rapsolje
1/2 ts sukker
salt og pepper

Del tomatene i to og legg dem i en liten ildfast form. (Jeg stekte dem i samme form som kyllingen.) Fordel oljen over tomatene, strø over sukker og litt salt og pepper. Stekes v/200 grader i 10-15 minutter. (Jeg stekte dem ved 225 grader i nesten 20 minutter, og det var alt for lenge.)
Godt som tilbehør til kjøtt- og fiskeretter.







1 kommentar:

  1. Dette ser godt ut. Ja det gjør jo alt nedover her. takk for hilsener på facebooken. Veldig koselig det. Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem

    SvarSlett