fredag 21. mai 2010

Strikkeprosjekter

Jeg har nå nesten strikket ferdig lua til lillesøster, men jeg skjønner ikke helt den delen av oppskriften jeg har kommet til. I tillegg ser det litt merkelig ut i bakhodet, jeg må ha gjort noe feil i fellingen...

Sånn skal lua se ut ferdig:

Min ser sånn ut når jeg bretter inn kanten i bakhodet:

Men lar jeg den være ubrettet ser den sånn ut:
Hehe, noe er helt klart feil, men jeg får se om kyndige strikkehender kan trylle litt.

I påvente av strikkehjelp har jeg begynt på et teppe i lys petrolfarget ullgarn. Det er egentlig et babyteppe, men jeg håper jeg har forøket maskeantallet såpass at det heller blir et teppe lillesøster kan ha i vogna si når det blir kaldt ute igjen. Jeg har startet 3 ganger for jeg har ikke tykke nok pinner i forhold til oppskriften, så først ble det litt lite, og så hadde jeg for kort tråd til å legge opp med ,og så strikket jeg perlestrikk feil så det ble en vanlig vrangbord i stedet...Men nå er jeg i gang, perlestrikken kommer frem! Fargen på bildet er ikke helt riktig, det er ikke så lyseblått som det ser ut som, mye mer grønnskjær i det i virkeligheten.


Når det blir ferdig skal det se slik ut:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar