fredag 2. april 2010

Torsdagskyllingen

I følge ukesplanen vår skulle middagen på torsdag være grillet kylling, pommes frites, salat og foccacia. Jeg hadde nemlig feilberegnet et kyllinginnkjøp for noen uker tilbake så vi hadde 3 hele ferdig grillede kyllinger i fryseren som tok opp ganske mye plass. Det er ikke så mange oppskrifter jeg har å dele i forbindelse med denne middagen, men vil bare dra opp igjen oppskriften på verdens beste foccacia, litt langt nede i innlegget.
Denne gangen hadde jeg ikke frisk rosmarin, så halve brødet ble krydret med Chili Explotion og den andre halvdelen fikk et dryss av tørket oregano. Selvsagt godt med flaksalt over hele. Jeg gikk litt i fella med å ha i for mye mel under eltingen og for lite olje i langpanna under utbaking. Brødet ble derfor ikke så saftig, mer som en vanlig loff, så neste gang skal jeg stole på at det er riktig melmengde selv om deigen er superklissete. Smaken var allikevel upåklagelig!


Jeg er ikke så veldig glad i pommes frites som man steker selv i ovnen, så jeg kokte litt pasta til meg selv i stedet, mens den mannlige duoen i familien koste seg med Hoffs Opphøgde poteter og kylling. Eller, storebror spiste vel mest kyllingskinn og agurkskiver, hans versjon av et fullverdig middagsmåltid enkelte dager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar