fredag 2. april 2010

Saftig kake som skal holde hele påsken

Besøket vi venter i påsken pleier å ha "elleve-kaffe" med noget attåt, altså en kopp kaffe i 11-tia med et lite kakestykke eller en kjeksbit til, og gjerne det samme igjen kl. 18. Når jeg tenker meg om tror jeg de tar en kopp kaffe i 22-tia også.  Jeg og storebror bestemte oss derfor for å bake en kake som de kan ha til kaffen disse dagene de skal være hos oss. Det søte liv ble sømfart etter kake med beskrivelsen saftig eller holdbar, og vi endte opp med en kefirkake med romsmak. I tillegg hadde vi kjøpt ett solgult kakestrøssel i Sverige som passet veldig bra til påskekaken vår.


Vi måtte jo smake på kaken før vi overlater den til gjestene i morgen, forsikre oss om at den var spiselig, og vi var alle helt enige om det var et veldig bra påskekakevalg vi hadde gjort.



Det spørs bare om vi får den til å holde hele påsken, vi måtte ta en kaffe- og kakepause kl. 18 i dag vi også, uten kaffe...

2 kommentarer:

  1. Det er jo en perfekt påskekake! Og humrer av dere som måtte prøvesmake, tror nok dere må svinge sleivene en gang til i påsken!:D

    SvarSlett
  2. Hehe, ja, neste kake er allerede planlagt. Liksom-trønderen har bestilt sjokoladekake, så jeg og storebror får kaste oss over bakesleiva igjen i morgen. Tropisk aroma blir det da, spennende!

    SvarSlett