søndag 25. april 2010

Middagsidètørke

Nå har vi hatt ett par uker uten skikkelig middagsplaner. Mens liksom-trønderen tok med seg barna og dro på besøk til familien sin forrige uke ble det skralt med middag her hjemme hos meg. Fra å skulle lage alle retter jeg liker, men ikke lager til familiemiddagene siden det ikke faller helt i smak hos andre enn meg, ble det bare enkle, kjappe løsninger som krevde minimalt med innsats og oppvask...
Som her f.eks; spaghetti, kjøttdeig og saus fra Uncle Bens.

Det er vel lov innimellom å ty til ferdige løsninger?

Ikke har jeg laget ukeplan for de neste ukene heller, så i morgen må jeg sette meg ned og planlegge litt igjen. Jeg har tenkt å ta utgangspunkt i det som finnes i frysere og kjøkkenskap, prøve å få ned matutgiftene enda litt mer. Jeg vet at det i fryseren er masse kyllingfileter, kjøttdeig, litt panert fisk, noe oksekjøtt og svinefilet i skiver samt noen hele svinefileter. I skapet er det masse marinadeposer fra fjorårets planlagte grillinger som det aldri ble noe av, masse woksausposer fra impulskjøpene mine, risottoris og vanlig ris, bulgur, couscous, kikerter og diverse andre hermetikkbokser. Jeg tror vi hadde overlevd ganske lenge på det som finnes i huset!

2 kommentarer:

  1. Ferdige løsninger?*fysjogfy*

    Hilsen
    Toro-Moni

    *knegg*

    SvarSlett
  2. Hehe, ja, det er jo ofte lett og godt med Toro og dess like. Men jeg elsker egentlig å lage mat fra bunnen av, fikk veldig mye matlagingsglede tilbake når jeg begynte med ukeplaner så jeg prøver å komme inn i det igjen.

    SvarSlett